Våra Lokaler

Södertälje

Vår huvudsakliga scoutlokal ligger centralt i Södertälje med bra kommunikationer runt hörnet. Här har vi nära till en liten skog och bedriver verksamhet många kvällar i veckan.

Adress: Linnégatan 5, Södertälje.

Scoutstugan i Enhörna

Scoutstugan i Enhörna används av kåren sedan vintern 2008. Ursprungligen så uppfördes stugan av Blåbandscouterna, men numera så drivs stugan av Enhörna frikyrkoförsamling.

Buss – Färdbeskrivning till Scoutstugan i Enhörna

1. Tag buss 787x/787 från Södertälje mot Enhörna kliv av vid Vallaskolan. Därefter är det ca 1.5km att gå från Valla – Scoutstugan.
  2. Gå förbi skolan och tag första avfarten till vänster med en skylt ”Friluftsgård” (eventuellt Fritidsgård?).
  3. Gå rakt igenom Enhörna IF’s klubbgård/idrottsanläggningen och fortsätt grusvägen på andra sidan.
  4. Efter några hundrameter utemed grusvägen så ligger scoutstugan(brunfärgad) till vänster uppe i skogen.

Bil – Färdbeskrivning till Scoutstugan i Enhörna

1. Från Södertälje kör mot Enhörna.
  2. När ni kommer till avfarten på höger sida mot Sandviken, skolan och Norrlötshandelträdgård så svänger ni in där.
  3. Kör förbi skolan och tag första avfarten till vänster med en skylt ”Friluftsgård” (eventuellt Fritidsgård?).
  4. Kör rakt igenom Enhörna IF’s klubbgård/idrottsanläggningen och fortsätt vägen framåt.
  5. Efter några hundrameter så ligger scoutstugan(brunfärgad) till vänster i skogen.
  6. Parkera din bil nere vid vägen (För att undvika att gräset/gruset på gårdplanen blir sönderkört/nernött). Välkommen du också! Kåren har 10st nycklar till scoutstugan. Du måste kvittera ut en egen nyckel från styrelsen.

När du kommer till stugan

1. Starta vattenpumpen
  2. Sätt på varmvattenberedaren
  3. Justera ev termostaten (ska stå på 4-5C när lokalen inte används)
  4. Stäng av avfuktaren som står ute i stora rummet och tömm vattenbehållaren.

När du åker ifrån stugan

1. Plocka undan och städa
  2. Stäng av vattenpumpen
  3. Stäng av varmvattenberedaren
  4. Återställ termostaten till 4-5C
  5. Starta avfuktaren
  6. Stäng ev spjäll till köksspisen och öppna spisen Är det glödande aska kvar – Skrapa ur askan… …töm askan på lägereldsplatsen eller i plåthink med vatten.

Utöver detta så disponerar vi en fantastiskt fin hajkplats i anslutning till sjön Vällingen mellan Södertälje och Nykvarn.